Tappat oskulden!

2009-11-28 19:51:05
kategori: Everyday life   [0] kommentera
Ja nu tappa jag min "hockey oskuld", och med det menar jag att det va första gången jag va på en Timrå Hockey match. Om jag får säga det själv så va det jobbigt för mina öron efter en vecka med barnen. Dm har varit hyper denna vecka och det har varit full gång på dom. Hur som helst fattar jag inte hur folk (hejar klacken) ORKAR applådera och skrika massa "heja ramsor" hela fucking 2 timmar! 

Men det första jag kände när jag kom in va svindel. Det va ju så högt upp och jag förstod inte hur folk kunde sitta sådär långt upp. Men som tur va satt vi inte så värst långt upp.

Sedan tycker också att det är sjukt hemskt när puckarna flyger över sargen och faktiskt landar på små barn som sitter där och hejar. (och hur orkar ungarna ens sitta stil så länge?) Det va ju en av ungarna som faktiskt nästan fick en puck på¨sig. Som tur va fick hans fader på sig den (HEHE) och därefter gav pucken till sin son.

Sen det värsta med hockey är väl ändå att dom uppvaktar slagsmål och liknande våld. Jag menar publiken blir helt tokig och jublar när Timrå slår in en motspelare i sargen. SJUKT JU?! Plus att jag tycker otroligt synd om dommarna som ibland är ivägen så hela publiken ger all hat till dom! Dom kan ju inte hinna med ALLT som händer på planen. Eller?..


Hur som helst så tog vi en ficka efter den försa perioden eller vad man kallar det. Morsan bjöd mig på kaffe och en punchrulle. Och jag kan ju inte alls klaga på deras kaffe! Det va ju heeelt gudomligt. Och förutom kaffet så va det faktiskt väldigt trevligt och roligt. Mycket roligare än sitta se det på tvn kan jag säga.

Så jag säger tack för mig och mina kommentarer enligt hockey, nu ska jag ta mig till soffan och se på Robinsson! ;)




 bloglovin




Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Back too the Start page