Busschaffören!

2009-10-13 21:39:02
kategori: Everyday life   [0] kommentera
jag är bara tvungen skriva ett tack inlägg till den underbara busschaffören som brukar köra linje 2. Han säger alltid hej till varenda människa som kliver på. Och säger tack till alla när dom betalat för att åka.

En gång så hade jag emma i luren när jag klev in i bussen. Då sa han "hälsa hej från mig." till emma. Så jag hälsade, och hon bad mig hälsa tillbaka att han va cool, men då hade jag redan gått in.

Varje gång vi kör iväg ifrån navet till Skönsmon så säger han alltid "välkommen till bussen som tar stopp i skönsmon. Idag har vi ett fint väder... (etc)" och han slutar alltid med att önska alla en trevlig dag, eller på fredag; önskar alla en trevlig helg.

Det är såhär busschafförer ska vara enligt mig. Glada och positiva (y) Isf för en surkärring jag mötte på bussen nån vecka sedan. Som skrek åt alla och va allmänt sur. Eller han som tvärbromsa hela tiden så folk for i bussen, sen tuta han åt bilen framför och skyllde på den chaffören? uhm, konstigt folk till finns egentligen.

Så tack köra busschafföre på linje 2, för att du alltid på ett sånt gott humör :)






Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Back too the Start page